2012. július 18., szerda

Ami más és jobb...

Valamelyik nap néztünk egy ausztrál filemet - Red Dog - hát nem gondoltam volna, hogy itt is tudnak ilyen jó, és igen elgondolkodtató filmet késziteni. Egyben volt megható, érdekes, és még vicces is. És nagyon ausztrál.
De nekem tetszett, s bár a magyar filmeket is szeretem, de ez számomra sokkal inkább szinvonalas volt, mint a mostani magyar filmek. Meg találták azt a témát, ami szerintem minden embert magával ragad, s ráadásul igaz történetet alapult. Bár ezt az igazi ausztrál akcentust még mindig nem igazán értettem :(

Ami meg meglepett belemerülvén az adóbevallásba, amit már voltam olyan ügyes, hogy már be is küldtem online (remélem jó is lett...), hogy itt még akinek kellene is adót fizetnie is annyi mindennel tudja csökkenteni az adóalapját, hogy a végén képes kihozni nullára a fizetendőt.
Nekünk mivel alacsony a jövedelmünk (a hivatalos :)), igy az összes befizetett adónkat visszakapjuk, ami az én esetemben nem kevés (otthoni egy havi bruttóm körül mozog, vagy több? - lesz miből kifizetnem a hitelem, hurrá). De ha többet keresnénk, ami képtelenség heti 20 órával, de ha mégis, akkor pl. le tudnánk irni a ruhánk mosási költségét (mivel nekem kötelező munkaruhám van, Gábor meg ugye szakácsruhát hord, tehát szintén speciális ruhája van...), Gábor még a beszerzési értékét is, és minderről 300 dollárig számlát se kell bemutatni (na jó van ezen belül kikötés mennyi lehet a mosási költség max...). Utazási költséget, ha megvannak a jegyek, és a munkahely nem ad utiköltség támogatást..., sőt még az olyan jellegű oktatási költséget ami a munkaköri leirásomhoz szorosan kötődik, számitógép vásárlását, ha használom itthon a munkámhoz, irodaszer, utazási költséget a suliba...
S egy csomó meglepő dolog még. Pl. ha adományoztam, pl. dobtam 5 dollárt valamelyik hajléktalan kalapjába már azt is beirhatom... Ha adományozok valamely regisztrált szervezetnek...
És még számtalan dolog, amivel csökkenthető az adóalap.
Persze van fizetni való is. Pl. ha nincs olyan egészségbiztositásod, ami privát korházi kezelést is fedezi, akkor fizetned kell 'medicare levy"-t. Na de ha alacsony a jövedelmed akkor nem kell :)
Ja és 6000 dollárig eleve adómentes a jövedelem. És bár július 1-től (itt a pénzügyi év júl. 1-jún 30 között van) emelték a jövedelemadót, de az adómentes jövedelemhatárt kitolták 18000 dollárra. Szóval még egyik kezükkel elvesznek a másikkal mindig adnak. Ez egy ilyen állam. S igy is lehet!
Az általános forgalmi adó meg csak 10 % mindenre, kivéve pl. az alap élelmiszerek többségét, az oktatást, néhány egészségügyi terméket és szolgáltatást, nemzetközi levelezés... mert hogy ezek adómentesek :).
Aztán a cégeket amennyire tanultam, annál jobban megadóztatják, de ebbe nem merülnék bele, mert nincs igazán sok infom róla...

A mai program: bálna nézőben voltunk, hát ez lett a legjobban sikerült kép



Nincsenek megjegyzések: